مقاله

سینی کابل چیست؟

سینی کابل

سینی کابل چیست؟

سیم کشی های برق از مهم ترین مراحل اجرایی پروژه های صنعتی و غیرصنعتی هستند. این سیم کشی ها می تواند به شکل های مختلفی مانند توکار و روکار انجام شود. مرتب کردن کابل ها و همچنین سیم ها در پروژه های سیم کشی از اهمیت زیادی برخوردار است. سینی کابل ها یکی از بهترین و کاربردی ترین تجهیزاتی هستند که به عنوان جایگزین سیم کشی های باز محسوب می شود. همچنین می توانند نظم و هماهنگی خوبی به سیم ها و کابل ها بدهند.
به این سینی ها در زبان اینگلیسی cable tay می گویند. این محصول در اصل یک سیستم پشتیبان است که می تواند انواع کابل ها و سیم ها در سیستم توزیع برق را پشتیبانی کند و همچنین در کنار مرتب کردن، از این کابل ها و سیم ها محافظت کند. در کل استفاده از این محصول می تواند مزیت های زیادی داشته باشد مهم ترین مزیت انعطاف پذیری بالای طراحی سیستم سیم کشی، راحت تر کردن سیم کشی و صرفه جویی در هزینه ها است.

انواع سینی کابل

این کالا نیز مانند سایر تجهیزاتی که در سیستم های برق استفاده می شود انواع مختلفی دارد.
از نظر جنس مواد تشکیل دهنده این سینی ها می توان موارد زیر را نام برد:
سینی های فلزی، سینی های پی وی سی، سینی های آلومینیوم، سینی های استیل و …  هر کدام از این سینی ها ویژگی های خاص خود را دارند.
از نظر کاربرد و نحوه استفاده سینی های کابل نیز، می توان موارد زیر را نام برد:
سینی کابل نردبانی، سینی سبدی، سینی مشبک و سینی کانالی باشد هر کدام از این ها در پروژه های مختلفی بکار می رود.

کاربرد

یکی از کاربرد های اصلی این محصول برای هدایت و عبور کابل های فیبر نوری است. در صورتی که نیاز به کابل کشی در خطوط برق با ولتاژ بالا باشد بدون شک این کالا بهترین گزینه است چون خطرات را به حداقل می رساند. همچنین از این سینی کابل ها می توان در سیم کشی های ارتباطی، مخابراتی و شبکه نیز استفاده کرد.

ابعاد

این محصول در اندازه های مختلفی در بازار به فروش می رسد. در کل این سینی ها در اندازه های 100، 150، 200، 250، 300، 400، 500، الی 800 وجود دارد. ضخامت این محصول نیز تفاوت دارد و با عرض های 150 الی 450 میلی متر تولید می شود.

جنس

در اصل برای تولید این محصول باید از فلزات با مقاومت بالا استفاده کرد چون نیاز است فلزات در مقابل ضربه دوام بالایی داشته باشند. سینی های فولادی از نظر کیفیت شرایط خوب و قابل قبولی دارند. این سینی ها به واسطه نور مستقیم و فرم دهی توسط اکسترود ساخته می شوند اما در کل فولاد وزن بالایی دارد ولی مقاومت آن در برار خوردگی و ضربه چندان قابل قبول نیست.
سینی کابل های استیل یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید انتخاب کنید. استیل نوعی فولاد ضد زنگ محسوب می شود و دربرابر رطوبت و دمای بالا مقاومت خوبی دارد.
یک نوع دیگر از این سینی ها از جنس آلومینیوم است. این محصول وزن کمی دارد ولی مقاومت آن در برابر ضربه و خوردگی بسیار عالی است. این سینی خاصیت مغناطیسی ندارد و همین سبب می شود تلفات الکتریکی آنها کم تر باشد.

لوازم جانبی

در کل سینی کابل ها نیاز به یک سری لوازم و تجهیزات دارند این لوازم سبب می شود تا موقعیت اجرایی این سینی ها بهتر شود. بعضی از این تجهیزات شامل: ساپورت مخصوص، نردبان، چهار راهی، زانویی سینی، سه راهی سینی کابل، مهره، واشر، پیچ های کله قارچی، درب سینی کابل گالوانیزه اشاره کرد.

قیمت

این محصول نیز مانند دیگر تجهیزات سیم کشی و برق کشی می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد و نمی توان قیمت دقیقی برای آنها گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *